Mladá fronta Dnes, 30. 9. 2017 – Jedním z projektů, které letos na podzim spouští společnost Residomo prostřednictvím svého nadačního fondu, je Centrum Lučina v Havířově. Společnost financuje jak jeho vnitřní rekonstrukci a modernizaci, tak i program.
Každý všední den se budou v Centru Lučina konat přednášky, kurzy, besedy, počítačová výuka, promítání filmů, zdravověda nebo cvičení v rámci nového projektu, který od 1. října rozjíždí společnost Residomo.
„Objekt prošel nemalými úpravami a pevně věřím, že se tady bude našim klientům líbit,“ říká mluvčí společnosti Residomo Kateřina Piechowicz.
V centru teď mají k dispozici multifunkční sál s kapacitou 60 osob, který je určen pro hudební produkce, přednášky apod. V menším sále, do kterého se vejde 20 osob, plánujeme bezbariérový přístup. „V sále chceme promítat filmy a pořádat různé pohybové aktivity. K výuce a přednáškám pak máme k dispozici dvě menší učebny,“ představila nový objekt Kateřina Piechowicz. Náplň centra se bude částečně odvíjet od koncepce již zavedeného Komunitního centra Archa v Ostravě, které funguje dva roky a bylo oceněno i v celostátní soutěži o seniorský klub pořádané Kontem Bariéry. Lučina však nemá být určena pouze dříve narozeným. „Město Havířov se o své seniory velmi dobře stará a nechceme jeho aktivity dublovat. Naopak vidíme prostor pro rozvoj činností pro mladé nebo pro živnostníky a lidi, kteří se chtějí někam posunout v rámci osobního rozvoje, ale chybí jim správný impulz,“ pokračuje Kateřina Piechowicz a připomíná, že již od 12. října bude v Lučině zahájen další z projektů Nadačního fondu Residomo, kterým je Akademie RE/start zaměřená na nájemce nebytových prostor. „Naše představa je, že nové kurzy pomohou účastníkům vybudovat nebo přebudovat vlastní značku, zlepšit komunikaci se zákazníkem a nabídnou spoustu zajímavých tipů, jak oslovit nové klienty a přežít v dnešní konkurenci velkých obchodních domů,“ vysvětluje Piechowicz. Podnikatelé a živnostníci se během pěti interaktivních seminářů seznámí se základy reklamy a marketingu, tvorby loga a vizuální identity firmy, se základy proměny interiéru i exteriéru provozovny, s komunikací se zákazníky i dodavateli a způsoby ekonomického růstu firmy. Úspěšní absolventi získají osvědčení a mohou v dotační výzvě na konci roku získat finanční prostředky na rozvoj svého podnikání až do výše sto tisíc korun. Residomo tak chce zamezit odlivu schopných lidí z měst, například z Karviné, Havířova či Orlové. Obdobným projektem je Zaměstnanecká mobilita, i jejím cílem je udržet mladé a pracovité lidi v Moravskoslezském kraji.